Thursday 20 April 2023

Meriah persiapan Hari Raya Dengan Shaklee


Assalamualaikum semua. Terima kasih sebab singgah baca blog Ana.😊



Terasa cepat kan masa berlalu. Pejam pejam celik tinggal sehari dua lagi kita berpuasa di bulan Ramadhan. Maksudnya Ramadhan akan berlalu pergi berganti dengan Syawal. Sedih pula bila Ramadhan akan tinggalkan kita kan? Harapan Ana, moga tahun depan kita dapat bertemu lagi dengan Ramadan. Aamiin.🤲


Oh ya. Kalau anak bulan muncul petang ini, Inshaa Allah esok kita umat Islam akan berhari raya. Kalau tak, lusalah kita berhari raya. 



Anak bulan



PERSIAPAN HARI RAYA


Bila sebut pasal raya, mesti kita terbayang baju raya baru. Baju Melayu cekak musang untuk lelaki, kebaya dan Baju kurung untuk wanita. Selain itu, biskut raya terhidang atas meja, rumah dihias indah untuk lebaran.


Bila menjelang hari raya, kawasan halaman rumah pun dipenuhi pelita. Lagi meriah bila kanak-kanak bermain bunga api dan bergembira bila dapat duit raya.😁


Ok. Macam mana pula persiapan anda? Untuk ana, tahun ini lebih bersederhana tetapi meriah. Meriah sebab raya kali ni bertambah seorang lagi family ana. Kalau tahun lepas beraya berempat, tahun ni berlima dengan si kecil ini. Meriah juga bila tau Insentif Shaklee.




CHECKLIST PERSIAPAN HARI RAYA


Hari ni ana nak share dengan anda antara persiapan ringkas tapi penting hari raya yang boleh anda lakukan menjelang raya ni. Ini antara checklist persiapan Hari Raya Dengan Shaklee Ana. Tapi anda boleh ubah ikut kesesuaian anda ya.



✅ Turun berat badan

✅ Beli baju raya atau pakai baju yang masih elok

✅ Kulit Berseri di pagi raya 

✅ Kemas rumah


Turun berat badan.


Alhamdulillah puasa kali ni ana dah berjaya Kurus Dengan Cepat dan turun 7kg. 8 bulan lepas ana bersalin dengan berat terakhir 84 kg. Naik sebanyak 13 kg dari berat semasa buka buku pink 71kg.


Dan berat ana statik pada 67 kg beberapa bulan ni. Puasa kali ni dengan pengambilan vitamin Shaklee, berat turun banyak, lebih slim dari masa bernikah dulu. Kalau nak turun berat macam ana boleh wasap ana, ana consult anda.


Beli baju raya atau pakai baju yang masih elok.


Raya tahun ini ana ada satu baju baru. Dan selebihnya pakai baju mana yang masih elok. Untuk pengetahuan anda, berat ana biasa nya memang 65 kg ++. Bila berat banyak turun ni, banyak baju yang saiz lebih kecil yang tiba-tiba je muat. Dah jimat kat situ. Alhamdulillah.


Kulit Berseri di pagi raya.


Alhamdulillah sejak amal vitamin Rahmah, kulit nampak berseri dan parut kat muka mula pudar. Anda pun boleh dapatkan vitamin Rahmah ni. RM99 je dapat setong ESP dan vitamin C.


Set Rahmah A


Set Rahmah B


Nak lagi cantik boleh tambah Youth. Raya kan sebulan. Sempat lagi nak cantikkan kulit sampai hujung Syawal nanti.

Youth


Kemas Rumah.


Nak Raya ni, rumah kenalah kemas, bersih cantik untuk tetamu datang berhari raya. Kemas Rumah jadi lebih mudah dengan Basic H Shaklee. Sekarang pun tengah promo Basic H.

Basic H


Bila rumah dah kemas, bolehlah susun susun balang biskut raya, ketupat rendang yang ada atas meja untuk tetamu.


Balik Kampung.


Raya tahun ni ana beraya di Terengganu dahulu. Inshaa Allah Raya ketiga baru gerak balik ke kampung ana di Batu Pahat, Johor. Bergilir dengan suami sebab tahun lepas dah beraya pertama di Johor. Aduhai, tak sabar nak jumpa mama ayah ana. Huhu.


Nak elak mengantuk masa drive jauh, Inshaa Allah ana akan sediakan cinch tea untuk suami. Cinch tea ni boleh segarkan mats dan hilangkan ngantuk bila drive jauh.

Testimoni Cinch Tea


Sediakan Duit Raya Kanak-kanak.


Tak lupa jugak sediakan duit raya untuk anak-anak saudara. Raya setahun sekali. Apa salah nya gembirakan hati anak-anak. Moga asbab kita gembirakan mereka, Allah beri yang lebih baik untuk kita.


Kalau anda nak guna Duit Raya Awal Dari Shaklee untuk sediakan duit raya kanak-kanak raya tahun harapan, anda boleh mula Bisnes Shaklee sekarang. Contact ana untuk Ana guide. 



SELAMAT HARI RAYA


Di kesempatan ini ana nak mohon ampun maaf atas apa apa kesilapan ana pada anda. Maafkan Ana ya.

JIka anda berminat untuk dapatkan Shaklee dan muka bisnes Shaklee, boleh hubungi ana di 0179376047.


#NextLevelBlogging

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#SetRahmahShaklee2023





No comments:

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita
Master Norita selaku penaja utama

PROMO MAC YOUTH SKINCARE

PROMO MAC YOUTH SKINCARE
Nak Cuba? Meh hubungi Anaa 017-9376047