Wednesday 13 September 2023

Set Mengandung Shaklee Ibu Aktif

Assalamualaikum. Didoakan anda yang melawat blog ana ini sentiasa dirahmati Allah.


Kali ni Ana nak berkongsi dengan anda tentang suplemen feveret ana iaitu Set Mengandung Shaklee.



Kalau anda sedang mencari set mengandung, terlebih dahulu tahniah diucapkan.  Ana pasti ini adalah masa yang sangat membahagiakan untuk anda suami isteri. Semoga kehadiran cahaya mata ini akan menambahkan lagi kebahagiaan dalam rumah tangga anda.


Untuk pengetahuan anda, set kehamilan shaklee ni memang Ana makan tau. Alhamdulillah berkat mengamalkan set ni, kandungan Ana sihat. Ana pon cerdas sepanjang 3 kali  kehamilan ni. 


Cabaran Yang Perlu Dihadapi Ibu Hamil


Lazim bagi wanita mengandung mengalami simptom Kehamilan yang adakalanya boleh mengganggu aktiviti seharian si ibu.  Kehamilan sememangnya satu proses yang mencabar terutama buat ibu yang baru pertama kali mengandung.

Cabaran yang dihadapi ibu dalam proses untuk membesarkan janin dalam kandungan adakalanya amat menduga emosi dan kekuatan fizikal.

Namun anda tidak perlu bimbang kerana keadaan tersebut hanya sekejap sahaja. Ana sendiri mengalami morning sickness beberapa bulan awal semasa kehamilan.


Antara cabaran-cabaran yang biasa dialami oleh ibu hamil ialah:

  • Alahan teruk
  • Morning sickness
  • Tak boleh makan atau tiada selera makan
  • Muntah dan loya
  • Anemia
  • Keletihan dn rasa malas
  • Mood swing


Hampir semua masalah di atas dapat diatasi dengan mendapatkan nutrisi lengkap di samping rehat yang cukup. Yang penting ibu hamil tidak boleh stress semasa mengalami cabaran dan masalah ketika hamil. Sokongan suami juga amat penting ketika itu.


Pemakanan Seimbang Semasa Hamil


Ibu boleh mendapatkan nutrisi yang diperlukan semasa mengandung melalui pemakanan seimbang. Berikut merupakan makanan terbaik yang dapat membantu ibu hamil mendapat nutrisi lengkap semasa Mengandung:

•        Telur 

•        Ikan Laut Dalam (Salmon, Kod, Mackerel)

•        Kekacang

•        Sayur Berdaun Hijau


Walau bagaimanapun, masih terdapat pelbagai lagi makanan lain yang berkhasiat yang baik untuk ibu hamil.Pemakanan ibu hamil juga perlulah mengikut cadangan piramid makanan seperti di bawah :



Namun, cara penyediaan makanan hari ini menyebabkan nutrisi yang terkandung dalam makanan seperti vitamin dan protein musnah sebelum sempat di serap oleh tubuh. Penyediaan makanan seperti merebus terlalu lama menyebababkan kandungan zat di dalam makanan tinggal sedikit.


Justeru untuk membantu tubuh dan kandungan mendapat keperluan nutrisi lengkap, ibu hamil memerlukan suplemen atau vitamin. Jadi, pengambilan set mengandung shaklee dapat membantu kita menikmati detik indah mengandung.



Set Mengandung Shaklee



Manfaat Setiap Vitamin Dalam Set Hamil Shaklee








Jom hubungi ana untuk dapatkan produk yang sesuai dan info lebih lanjut.


Cara Daftar Ahli Shaklee & Cara Nak Jadi Ahli Shaklee dengan cepat boleh isi borang daftar ahli Shaklee . Nak Daftar Ahli Shaklee Online dengan cara mudah dan terpantas hanya klik link di bawah.


https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1180801


#NextLevelBlogging

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


No comments:

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita
Master Norita selaku penaja utama

PROMO MAC YOUTH SKINCARE

PROMO MAC YOUTH SKINCARE
Nak Cuba? Meh hubungi Anaa 017-9376047