Monday 21 August 2023

5 Vitamin Untuk Wanita 40-an Kekal Cergas Awet Muda

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Terima kasih kerana anda sudi melawat blog Ana. Ana doakan anda sentiasa berada dalam lindungan Allah.

Anda perasan tak, bila umur kita makin meningkat ni, badan kita dah tak macam masa umur 20-an dulu. Makin meningkat umur ni, tenaga makin kurang. Bila aktif sikit, habis sakit badan sakit kaki, lenguh sana sini. Kan?

Kalau anda nak tahu, badan kita mungkin tak berfungsi dengan cara yang sama pada umur 40-an seperti pada umur 20-an. Peningkatan usia, menyebabkan kita alami proses penuaan yang boleh dilihat pada hampir setiap bahagian tubuh. Bukan hanya pada kedutan di wajah tau.

Tambahan lagi kita golongan wanita ni, alami pelbagai fasa yang sangat banyak sepanjang usianya. Dari fasa remaja, dewasa, hamil, melahirkan anak, premenopous dan menopous.




Simptom 40-an

Kalau anda nak tahu, antara usia 30 ke 40 tahun, massa tubuh (body mass) tanpa lemak akan mula menurun. Ini bererti penghasilan sel otot tubuh akan mengecut. Ini lah tanda kehilangan otot. Kita pun mulalah kurang upaya nak angkat benda- benda berat.

Apabila usia bertambah juga, pereputan tulang boleh berlaku kerana kerosakan sel tulang lebih laju berbanding penghasilan sel tulang baru. Kita jugak berisiko menghadap penyakit kronik.

Selain itu, stamina kita jugak menurun. Proses pencernaan, keupayaan saraf, penghasilan kolagen pun sama menurun.



Tips Elak Dan Kurangkan Simptom 40-an

Untuk mengelakkan atau mengurangkan simptom 40-an ini berlaku, kita wanita disarankan agar cakna dan berjaga-jaga dengan kesihatan diri. Nak lagi baik berjaga-jaga sebelum masuk usia 40-an lagi.

Apa yang anda wanita yang bakal menjangkau 40-an atau dah berusia 40-an boleh lakukan adalah jangan abaikan pengambilan nutrisi harian anda. Ambil nutrisi yang secukupnya setiap hari agar anda kekal sihat bertenaga dalam menjalani aktiviti seharian.



5 Vitamin Untuk Wanita 40-an Kekal Cergas Awet Muda

Untuk anda kekal Sihat, Cergas dan awet muda, anda perlulah mengambil makanan seimbang dan cukup nutrisi. Untuk lebih mudah, adalah lebih baik anda ambil makanan tambahan dalam bentuk vitamin. Antara 5 Vitamin Untuk Wanita yang perlu anda ambil ialah

  • Vita-Lize
  • GLA
  • Omegaguard
  • Ostenutrix
  • Vivix



1. Vita-Lize


Kalau anda nak tahu, semua orang dewasa disarankan mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Makanan seharian kita tidak dapat menampung keperluan vitamin dan mineral yang diperlukan badan kita. Lagi lagi bila mengandung, badan kita perlu extra vitamin dan mineral untuk bayi yang kita kandungkan.





Apabila kita mengambil multivitamin setiap hari, kita dapat:

  • Mengisi jurang nutrisi
  • Menambah baik mood
  • Meningkatkan tahap tenaga
  • Mengurangkan tekanan dan kebimbangan


Kelebihan Vita-Lize




2.GLA


Wanita memerlukan Asid Linolenik Gamma (GLA) untuk merangsang tahap kesihatan. Asid lemak ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan. Jadi, Asid Lemak GLA ini perlu diambil melalui pemakanan atau supleman harian. GLA Complex Shaklee ini adalah daripada minyak borage yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%) tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Dr


Manfaat GLA untuk Wanita 40-an



Ini adalah manfaat GLA kepada Wanita



3. Omega Guard


Dalam Shaklee Asid Lemak Omega-3 dikenali sebagai Omegaguard.Asid Lemak Omega-3 adalah lemak yang baik untuk kesihatan.



Omegaguard juga mengurangkan keradangan yang berkaitan dengan kekejangan haid. Semasa fasa menopause, omega Guard membantu perubahan mood dengan meningkatkan fungsi otak.





4. Ostenutrix


Kalsium merupakan nutrien yang diperlukan untuk fungsi asas badan yang lain seperti pengecutan otot, saraf dan fungsi jantung, dan tindak balas biokimia lain. Kalsium diperlukan untuk Wanita 40-an bagi mengurangkan risiko osteopetrosis.







5. Vivix


Vivix merupakan suplemen yang sangat premium daripada Shaklee yang tinggi dengan kandungan antioxidant. Vivix juga adalah supplement yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. 




Untuk Wanita 40-an, Vivix dapat membantu menurunkan risiko penyakit jantung. Jemput baca Keunikan Vivix Shaklee Yang Perlu Anda Tahu


Nak dapatkan vitamin untuk wanita sekarang? Wasap ana untuk info lebih lanjut.


Cara Daftar Ahli Shaklee & Cara Nak Jadi Ahli Shaklee dengan cepat boleh isi borang daftar ahli Shaklee . Nak Daftar Ahli Shaklee Online dengan cara mudah dan terpantas hanya


https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1180801



#NextLevelBlogging

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023









No comments:

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita

Ana sertai Projek #NextLevelBlogging By Master Norita
Master Norita selaku penaja utama

PROMO MAC YOUTH SKINCARE

PROMO MAC YOUTH SKINCARE
Nak Cuba? Meh hubungi Anaa 017-9376047